Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ. A weboldalunkon történő további böngészéssel hozzájárul a cookie-k használatához. További információk.. Rendben
Termékek Menü
0

Vásárlási feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a Star Elektro Kft. által üzemeltetett www.használtlaptop.hu (a továbbiakban Webáruház) virtuális boltjában forgalomba hozott termékek online módon történő megrendelésének feltételeit. A jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek vonatkoznak mind a regisztrált, mind pedig a regisztráció nélkül a Webáruházon keresztül megrendelést leadó vásárlóra (a továbbiakban Vásárló).

A Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik, mely elérhető közvetlenül a főoldalról az Adatkezelési Tájékoztató menüponton belül.

A Webáruház használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Webáruház felületén elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

A szerződés nyelve magyar.

A megkötött szerződés nem minősül írásban foglalt szerződésnek, így nem kerül iktatásra és utóbb nem hozzáférhető és nem megtekinthető. 

Eladó semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

Vásárló a Webáruház használatával illetőleg a megrendelésének elküldésével tudomásul veszi és magára nézve kötelezőnek fogadja el az alábbiakat:

 

1.   Eladó adatai

 

 Cégnév:  Star Elektro Kft.
 Székhely:    8200 Veszprém, Kossuth Lajos u. 10/a fsz. 2.
 Személyes átvétel, levelezési cím:  Veszprém 8200, Kossuth Lajos u. 10/a. fsz. 2. 
 Kinizsi üzletház (sétáló utca, aluljáró mellet)
 Nyitvartartás:  Hétfő - Péntek:  09.30 - 17.30
   Szombat:  09.30 - 12.30 
   Ebédidő:   13.00 - 14.00
 Telefon:  Mobil: 06 (20) 992-2771
 Mobil: 06 (20) 468-4235
 E-mail:  laptop@starelektro.hu, 
 starelektroweb@gmail.com
 Adószám:  11524692-2-19
 Közösségi Adószám:  HU11524692
 Cégjegyzék szám:  19-09-503317/42
 Bejegyző Bíróság neve:  Veszprém Megyei Bíróság mint Cégbíróság
 Bankszámlaszám:  11748076-25505760 
 Számlavezető Bank:  OTP BANK
 TárhelyEladó adatai:  ShopRenter.hu Kft.
 4028 Debrecen, Kassai út 129. 
 23174108-2-09

 

 

2.   Webáruházban történő vásárlás

2.1 Regisztráció

A Webáruház tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.

Vásárló regisztrálni a Webáruház fejlécében megtalálható „Regisztráció” menüpontra kattintást követően tud.  A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére és a „Regisztráció” gombra kattintani:

 „Kapcsolati adatok” menüpont alatt:

  • Név,
  • Email cím,
  • Telefonszám,
  • Jelszó,

A „Szállítási adatok” menüpont alatt

  • ország, megye, város, irányítószám, utca név, házszám

A Webáruház felületén alapértelmezett beállításként a számlázási és szállítási cím azonossága van bejelölve a jelölő négyzetben. Amennyiben a számlázási és a szállítási cím nem egyezik meg, úgy a Vásárlónak a jelölő négyzetre való kattintással (a jelölőnégyzetből a pipa eltávolításával) lehetősége van a szállítási címet megadnia.

A regisztráció sikeréről a Szolgáltató emailben tájékoztatja a Vásárlót.

A Vásárló, ha regisztráció nélkül adja le megrendelését a Webáruházban, ugyanezen adatokat köteles megadni az Eladó részére a megrendelés teljesítése érdekében.

Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az laptop@starelektro.hu e-mail címre küldött üzenettel. Szolgáltató a kérelem beérkezését követő 5 munkanapon belül gondoskodik a regisztráció és a regisztráció során megadott személyes adatok törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A bejelentkezéshez a Vásárlónak a „Bejelentkezés” feliratra kell kattintania, majd megadnia az email címét és a jelszavát. 

A Vásárlói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.

Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséért vagy késedelmes teljesítéséért, ha a megrendelés teljesíthetetlenségére vagy kései teljesítésére az okból kerül sor, hogy a Vásárló adatait nem frissítette.

2.2 Megrendelés

Vásárló a Webáruházban megrendelhető, kategóriákba (pl. használt monitor) rendezett termékek között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.

Vásárlónak lehetősége van a Webáruházban található „Keresés” kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név, vagy típus szerint is rákeresni. Ha a Webáruházban eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti.

Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb tulajdonságáról, a termék nevére, képére vagy a termék alatt megtalálható „Részletek” feliratra kattintást követően tájékozódhat.

Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen, a „Kosárba” vagy a termék részlet oldalon a „Kosárba teszem” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába és itt a Vásárló megadhatja a kosárba helyezni kívánt mennyiséget a darabszám mellett a „+” és „-„ gombok használatával..

Később a Vásárló a Webáruház jobb oldali menüjében található „Pénztár” feliratra kattintva tudja elkezdeni a megrendelési folyamatot.

a Vásárló még bármikor a „Vissza a kosárhoz” feliratra kattintva módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a piros „X” gombra kattintva, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a fent említett módon.

Ezen a felületen, ha rendelkezik kuponnal a Vásárló, akkor a „Kupon beváltása” felirat alatti mezőbe, a kupon kódjának beírásával azt is érvényesíteni tudja.

Ha Vásárló nem kíván tovább válogatni a termékek között, akkor a Kosár felületen a "Tovább a pénztárhoz" gombra kattintással folytathatja a megrendelés folyamatát vagy tovább nézelődhet a Webáruházban, a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva.

Ha a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattint és a Webáruházban való böngészés és a termékek kosárba helyezése előtt, a Webáruházban még nem regisztrált vagy nem lépett be, úgy a megjelenő felületen Vásárló választhat, hogy

  • amennyiben regisztrált felhasználója a Webáruháznak, úgy belép az oldalra a „Regisztrált vásárló” mezőbe belépési adatait megadva, vagy
  • az „Új vásárló” mezőben található "Regisztráció " gombra kattintva regisztrál a Webáruházban jelen ÁSZF 2.1 pontjában meghatározottak szerint vagy regisztráció nélkül folytatja a vásárlást a „Vásárlás regisztráció nélkül” feliratra kattintva.

A Webáruházban történő regisztráció előnye, hogy a Vásárló a Webáruházat gyorsabban tudja leadni a megrendelését, azt könnyen nyomon tudja követni. Ha a Vásárló regisztrált korábban a Webáruházban, de elfelejtette jelszavát, lehetősége van az „Elfelejtett jelszó” feliratra kattintva új jelszót igényelni.

A regisztrációt vagy a belépést vagy a rendelési adatok megadását követően a Vásárlót a rendszer a „Szállítási mód” felületre navigálja, ahol választani tud a szállítási módok közül. Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló szállítási lehetőségek közül, akkor a „Tovább” gombra kattintva a „Fizetési módok” felületre érkezik, ahol kiválaszthatja a számára legmegfelelőbb fizetési módot. Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül, akkor a „Tovább” gombra kattintva a „Rendelés összesítése” felületre navigálja a rendszer. Az egyes menüpontok mellett található „Módosítás” gombra kattintva Vásárló módosítani tudja adatait, fizetési- szállítási módot.

Vásárlónak a „Rendelés összesítése” felületen lehetősége van megrendeléséhez megjegyzést fűzni az erre biztosított felületen.

Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatóban [OÜI1]  foglaltakat.

Az oldal alján található „Megrendelés” gombra kattintást követően pedig, Vásárló véglegesen elküldheti a megrendelését. Szolgáltató a megrendelés sikerességéről az ezt követő felületen és emailben is, értesíti a Vásárlót, ahol a Vásárló megrendelésének száma is megtalálható.

A rendelés feladása tehát a „Megrendelés” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

2.3  Termékek ára

A Webáruházban a termékek általános forgalmi adót tartalmazó bruttó (27%-os ÁFÁ-val növelt) vételárai vannak feltüntetve, illetve bizonyos használt termékek esetén tárgyi adómentes (0% áfá-s) árak találhatók.

A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre és a vételár kifizetésére csak magyar forintban van lehetőség.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is, amennyiben házhoz szállítással rendelte meg a terméket.

Az Eladó bármikor, előzetes értesítés nélkül módosíthatja a Webáruház felületén található anyagokat vagy a bennük feltüntetett termékeket és árakat.

Készleten nem lévő termék esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek, minden esetben függenek az aktuális beszerzési lehetőségektől is. Ilyen esetben az Eladó haladéktalanul felveszi a Vásárlóval

Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. Az oldalon lévő esetleges elírási hibákért felelősséget az Eladó nem vállal. Elírás esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek.

Az Eladó nem felelős az árazási vagy egyéb hibákért, és fenntartja a jogot a félreértésen alapuló megrendelések törlésére.

A rendelések feldolgozása 48 órán belül megtörténik.

2.4. Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

Az adatbeviteli hibáknak a megrendelés elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:

  1. a "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető az „X” gombra kattintva.
  1. Ha tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag veszi észre, kérjük, jelezze az laptop@starelektro.hu e-mail címen. Fontos, hogy a rendelést követően ezt haladéktalanul tegye meg, mert akár 1 munkanapon belül kézbesítheti az Eladó a megrendelt termékeket és akkor a tévedés korrigálására már nincs lehetőség.

2.5 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az Eladó késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére. Ez a visszaigazoló email egy automatikus rendszerüzenet, amely tájékoztatja a Vásárlót arról, hogy a megrendelése az Eladóhoz beérkezett, így nem minősül az Eladó részéről az Vásárló által tett ajánlat elfogadásának, és e visszaigazolással érvényes szerződés nem jön létre az Eladó és a Vásárló között.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt terméket, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. 

2.6. A szerződés létrejötte

Az Eladó az automatikusan generált visszaigazoló e-mailen  felül   küld  szintén 48 órán belül a Vásárló részére egy második e-mailt (külön elfogadó e-mail) , amellyel a Vásárló ajánlatát elfogadja , és így a szerződés az ajánlat Eladó általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor  jön létre  és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével. Ez az email már tartalmazza a szállítás várhetó időpontját is.

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Eladótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

Ha Vásárló rendelését már elküldte az Eladó részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell az Eladó felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. 

2.7. Fizetési feltételek

A Webáruházban lehetőség van banki (előre) átutalásra, bankkártyás fizetésre és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a futárnak vagy személyes átvétel esetén szintén készpénzben az üzletben az eladónak. Előre utalás esetén kérjük várják meg, míg kiküldjük Önöknek az előre utalásos számlát e-mailben, hogy az utalás elindításakor arra tudjanak hivatkozni, annak számát a megjegyzés mezőben utaláskor legyenek szívesek feltűntetni. 

Tájékozatató bankkártyás fizetésről

Webáruházunk részére az OTP Bank Nyrt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett,a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán.Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

Tájékoztató letöltése a bankkártyás fizetésről

2.8. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása a Magyar Posta MPL futárszolgálatával vagy a Royal Sprint futárszolgálattal történik. A termék várható szállítási idejét (pl.1-2 munkanap) a pénztár folyamat során a Vásárló megismerheti, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

Szállítási módok: MPL futárszolgálat, Royal Sprint futárszolgálat

Kiszállítási idő: 1-2 munkanap

A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni (munkahely címe), ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket. Amennyiben a Vásárló munkahelyének címére kéri a szállítást, feltétlenül gondoskodj róla, hogy tudjanak a csomag érkezéséről és legyen valaki, aki azt át tudja venni (pl.: portás stb.), valamint rendelkezzen az átvételhez szükséges összeggel.

Ha az első kiszállításkor a futár nem találja a Vásárlót az általa megadott szállítási címen, akkor egy értesítőt hagy a postaládádban, vagy az ajtón a telefonszámával. A következő napon a csomag újra kiszállításra kerül, ill. a Vásárlónak lehetősége van a futárral az értesítőn megadott telefonszámon másik időpont egyeztetésre.

A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a futár a terméket visszaszállítja az Eladóhoz és az Eladó azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti.

A csomag átvételekor a kézbesítő jelenlétében a Vásárló köteles ellenőrizni annak külső sértetlenségét.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Eladó díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Eladó felelősséget nem vállal!

Szállítási díjak:

 Használt  LAPTOP  vagy  PC  vagy  Monitor  megrendelse esetén            INGYENES
 50.000Ft-ig egyéb fent nem említett termékekre    1.500Ft bruttó
 50.000Ft felett egyéb termékekre    INGYENES

 

 

 

2.9. Személyes átvétel

A személyes átvétel ingyenes. Személyes átvételre az Eladó 1. pontban feltüntetett üzlethelyiségében van lehetőség.  A termék átvételére egy előre egyeztetett időpontban van lehetőség, az átvétel legkorábbi időpontjáról az Eladó emailben értesíti a Vásárlót.

 

3.   Elállási jog

3.1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „ Fogyasztó ”).

Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) terméknek,

b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Eladó részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken Elállási nyilatkozat minta  keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát az Eladó részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben az Eladó emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi az Eladónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Eladó a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Eladó 1. pontban megjelölt címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

                                                                                              

A termék Eladó címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha az Eladó vállalta e költségek viselését. Eladó azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Eladónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Eladó haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.  Eladó jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Eladó a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Lássunk egy példát: Ha a terméket a futárcég egy csütörtöki napon szállítja ki a Fogyasztónak, a 14 munkanapos elállási határidő a pénteki napon kezdődik. A szombat és vasárnap nem munkanap, ezért az elállási határidő második napja a következő hét hétfője. E hét péntekje még csak az elállási határidő 6. munkanapjának számít, a szombatot és vasárnapot ismételten nem kell figyelembe venni, azaz a tizennégy munkanapos határidő csak két hét és 3 nap múlva szerda 24 órakor jár le.

Természetesen a 14 munkanapos határidő alatt bármikor elállhat a Fogyasztó a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak felpróbálása, megvizsgálása és a rendeltetésszerű használatra való alkalmasságáról történő megbizonyosodás után haladéktalanul döntenie szükséges a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz az Eladó, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az Eladó tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

3.2. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:

  • Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő az Eladó, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

4.   Szavatosság

4.1. Kellékszavatosság

Vásárló az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni az Eladóval.

Vásárló közvetlenül az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben az Eladó csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben az Eladó bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

4.2.  Használt termékek

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok is. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában az Eladónak nincs felelőssége.

Fogyasztói szerződés esetében a fogyasztónak minősülő Vásárló a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Használt termékek esetében azonban ennél rövidebb határidő is kiköthető. Eladó azonban nem kíván rövidebb szavatossági időt meghatározni, termékei esetében minden esetben biztosítja a 2 év szavatosságot, melynek értelmében a Vásárló 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét.

Nem fogyasztói szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

4.3. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Eladó) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Eladó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Eladó) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

5.   Jótállás

Hibás teljesítés esetén Eladó jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék fogyasztónak minősülő Vásárló részére történő átadásának a napja.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat.

A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az ÚJ, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. (pl. új laptop vagy PC 10.000 Ft eladási ár felett illetve, pl. új laptop alkatrész 10.000 Ft. eladási ár felett)

A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Vásárlónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát az Eladó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, az Eladó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Eladót terhelik.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 4.1 és az 4.3. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, az 5.2. pontban feltüntettettek alapján.

Használt termékekre önként vállalt jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX. 22.) Kormányrendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt új termékekre vonatkozik.

Ennek értelmében a használt termékekre a Korm.rendelet által előírt kötelező  jótállás nem vonatkozik. Azonban az Eladó a minden általa értékesített használt termékre 6 hónap önként vállalt jótállást biztosít az 5. pontban meghatározott feltételek szerint.

6.   Panaszügyintézés helye, ideje, módja

Vásárló a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeinken illetve az alábbi elérhetőségekenk keresztül teheti meg:

• Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.

Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.

Telefon: +36 -1-391-1400

Fax: +36-1-391-1410

E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

• Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:

 Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

 Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

 Központi telefonszám: +36 1 459 4800

 Faxszám: +36 1 210 4677

• A területileg illetékes Területi Főfelügyelőség elérhetőségei:

Területi Főfelügyelőség neve: Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Területi Főfelügyelőség székhelyének postai címe: 8200 Veszprém, Budapest út 3-5.

Területi Főfelügyelőség telefonszáma: +36 88 550 510

Területi Főfelügyelőség e-mail címe: fogyved_kdf_veszprem@nfh.hu

Eladó a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor az Eladó a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.

Eladó a jegyzőkönyv egy példányát,  személyesen közölt (Személyes átvétel helye) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben az Eladó az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Eladó a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Eladó az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.

6.1.   Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Amennyiben Eladó és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Eladóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Vásárló számára:

  • Panasztétel a magyar fogyasztóvédelmi hatóságnál,
  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Veszprém Megyei Békéltető Testület

Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 429-008

Fax száma: (88) 412-150

Név: Dr. Óvári László

E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu;

  • Bírósági eljárás kezdeményezése.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

7.   A felelősség korlátozása

Az Eladó nem vállal semminemű felelősséget az adatvesztésből, a szoftver-helyreállításból, állási időből a Vásárlónál keletkezett károkért, illetve elmaradt haszonért.

Az Eladó nem vállal semminemű felelősséget továbbá a Vásárlónál bármilyen okból a termék használata során jelentkező következménykárokért sem. A Vásárló által a termékeken használt, tárolt, képzett adatok rendszeres mentése a Vásárló kötelezettsége.

Eladó továbbá nem felelős az alábbiakért:

  • Bármilyen működési hibáért az internetes hálózatban, ami megakadályozza az áruház akadálytalan működését és a vásárlást.
  • A Webáruházban megjelenített termék árukészletének hiányáért.
  • Bármilyen meghibásodásért, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
  • Bármely irat - függetlenül attól, hogy papír, vagy elektronikus formában érkezett - elvesztéséért, vagy megsemmisüléséért.
  • Bármely szoftver nem megfelelő működéséért.

Az Eladó bármely ajánlata csak a készlet erejéig érvényes.

Az Eladó nem vonható felelősségre semmilyen esetben vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

Az Eladó szabadon megváltoztathat bármilyen árat vagy határidőt.

A Vásárló felelős a www.használtlaptop.hu portálhoz való kapcsolódásáért és a vásárlásért.

A változás a www.használtlaptop.hu portálon történt megjelenítés időpontjától lép életbe.

8.   Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Eladó jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók a Webáruház felületén történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Webáruház első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.

9.   Tulajdonjog fenntartása

A vételár teljes kifizetéséig a termék a Eladó tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Eladó irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2014-november.14

Jelen dokumentum letölthető változata a következő linkre kattintva érhető el Általános Szerződési Feltételek

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elállási nyilatkozat MINTA!

Vállalkozás cégneve

Vállalkozás címe

Tisztelt Hölgyem / Uram!

Alulírott, fogyasztó neve (fogyasztó címe) ezúton kívánom bejelenteni elállási szándékomat.

Dátum napján interneten rendeltem egy termék megnevezése (rendelés/visszaigazolás száma:…). A vételárösszeg megadása forint volt, amelyet a rendelés során bankkártyával / a termék átvételekor* ki is fizettem.

A távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 4.§ (1)-(2) bekezdései szerint a fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.

A fogyasztó elállási jogát termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a termék kézhezvételének napjától, ha eddig az időpontig nem kapta meg a jogszabály szerinti írásbeli megerősítést, ennek kézhezvételétől számított nyolc munkanap elteltéig, legfeljebb azonban a termék kézhezvételének napjától számított három hónap elteltéig.

A terméket dátum megadása szállították ki, azt a mai napon a szerződésben / ÁSZF-ben / rendelés visszaigazolásában* megadott címre visszaküldtem, erről a feladóvevény másolatát csatoltan megküldöm.

Kérem, hogy a vételárat haladéktalanul utalják át a bankszámlámra (bankszámla megadása) vagy küldjék meg a címemre.

Keltezés

Tisztelettel:

Aláírás

Név

* Válassza ki az Önre vonatkozó részt, a többit törölje!

A kék színnel jelölt szavak helyére, valamint a kipontozott részre írja be az adatokat!

Kérjük, hogy a jogszabályból tájékozódjon, hogy mely esetekben nem gyakorolható az elállási jog!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Star Elektro Kft.

Székhely:

8100 Várpalota, Szent István utca 27.

Adószám:11524692-2-19.

Veszprém Megyei Bíróság mint Cégbíróság

Cégjegyzékszám: 19-09-503317/42